Kahramanmaraş Valiliği
Kahramanmaraş Valiliği
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü
Kahramanmaraş Valiliği
Kahramanmaraş Valiliği
Şehircilik Hizmetleri
Şehircilik Hizmetleri

 

Şehircilik Alanındaki Hizmet Standartlarımız


 

SIRA NO.
VATANDAŞA SUNULAN HİZMETİN ADI
BAŞVURUDA İSTENİLEN BELGELER
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
(EN GEÇ SÜRE)
1 Kıyı Kenar Çizgisi Tespiti 1- 3621/3830 sayılı Kıyı Kanunu ve Yönetmeliğinde belirtilen özelliklerde onaylı 1/1000 ölçekli hâlihazır harita diazo paftası ve CD’si ile birlikte müracaat edilir.
2-Valilik Kıyı Kenar Çizgisi Tespit Komisyonu oluşturulur.
3-Arazi ve büro çalışması yapılır.
4-Valilik uygun görüşü alınır.
5-Bakanlığa onanmak için gönderilir.
90 Gün
2 Riskli Yapı Tespiti 1. 6306 Sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki Kanun ve uygulama yönetmeliği çerçevesinde başvurular mülk sahibi veya kanuni vekili tarafından Tapu ve kimlik örneği ile Bakanlıkça lisanslandırılmış kurum ve kuruluşlara yapılmak suretiyle tespitler başlatılacak.
2. Riskli yapı tespitine ilişkin raporların bir örneği, tespit tarihinden itibaren en geç on iş günü içinde, tespiti yapan İdarece veya lisanslandırılmış kurum veya kuruluşça, sisteme girilerek Müdürlüğe gönderilir. Aynı gün içerisinde ıslak imzalı dosyası müdürlüğe teslim edilir.
Raporlar Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde Müdürlükçe incelenir ve herhangi bir eksiklik tespit edilmesi halinde gerekli düzeltmeler yapılmak üzere raporu düzenleyen kurum veya kuruluşa sistem üzerinde iade edilir. Yapılan incelemede raporlarda herhangi bir eksiklik yok ise, riskli yapılar, Müdürlükçe en geç on iş günü içinde, tapu kütüğünün beyanlar hanesinde belirtilmek ve tebligat yapılmak üzere, ilgili tapu müdürlüğüne bildirir.
3 Rezerv Yapı Alan Tespiti 1. İlgili İdare, Toki ve gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerince gönderilen talep yazısı ve ekleri
2. Alanın büyüklüğünü içeren koordinatlı hâlihazır harita.
3. Alanın uydu görüntüsü veya ortofoto haritası
4. Alanda bulunan kamuya ait taşınmazların listesi
5. Maliye Bakanlığının uygun görüşü
6. Çevre ve Şehircilik Bakanlığının onayı.
İdare, Toki veya Gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerince talep edildiğinde inceleme süresi sonunda 10 Gün içerisinde Bakanlığa iletilir. (tespit edilen eksikliklerin tamamlanması için verilen süre hariç)
4 Riskli Alan Tespiti a) Alanın, zemin yapısı veya üzerindeki yapılaşma sebebiyle can ve mal kaybına yol açma riski taşıdığına dair teknik raporu,
b) Alanda daha önceden meydana gelmiş afetler varsa, bunlara dair bilgileri,
c) Alanın büyüklüğünü de içeren koordinatlı sınırlandırma haritasını, varsa uygulama imar planını,
ç) Alanda bulunan kamuya ait taşınmazların listesini,
d) Alanın uydu görüntüsünü veya ortofoto haritasını,
e) Zemin yapısı sebebiyle riskli alan olarak tespit edilmek istenilmesi halinde yerbilimsel etüd raporunu,
f) Alanın özelliğine göre Bakanlıkça istenecek sair bilgi ve belgeleri, ihtiva edecek şekilde hazırlanmış olan dosyaya istinaden ve Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının görüşü alınarak Bakanlıkça belirlenir ve teklif olarak Bakanlar Kuruluna sunulur.
İdare, Toki veya Gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerince talep edildiğinde hazırlanmış olan dosyalar 10 Gün Bakanlığımıza iletilir.
5 Riskli Yapı Tespitinde Yapılacak itiraz 1-Riskli yapı tespitine karşı malikler veya kanunî temsilcilerince kendilerine yapılan tebligat sonrası on beş gün içinde yapılan itirazın teknik heyetin bulunduğu Elazığ iline gönderilmesi. Dilekçe, rapor örneği, kimlik fotokopisi, tapu 3 Gün
6 Riskli Yapının Yıktırılması 1-Riskli yapı tespitine karşı yapılan itirazın reddedilmesi veya riskli yapı tespitine itiraz edilmemesi suretiyle, riskli yapı tespitinin kesinleşmesi halinde Müdürlük, gerekli tebligatların yapılmasını ve riskli yapının yıktırılmasını İdareden (belediyesinde) ister. 2-İdaresince; Altmış günden az olmamak üzere süre verilerek riskli yapıların yıktırılması yapı maliklerinden istenilir. Maliklerin talep etmeleri halinde ek 30 gün süre verilir. 3- İdare, tahliye edilerek yıktırılan riskli yapılara ve tahliye veya yıkım işlemleri gerçekleştirilemeyen riskli yapılara ilişkin bilgi ve belgeleri, ikişer aylık periyotlar hâlinde Müdürlüğe bildirir. Yukarıdaki fıkralara göre yıktırılamayan yapılar Bakanlıkça veya Müdürlükçe yıkılır veya yıktırılır Müdürlükçe takip edilir
7 Kira Yardımı

Malikler İçin:
1. Başvuru Dilekçesi
2. Kimlik Fotokopisi
3. Riskli Yapı Tespit Formu
4. Tapu ve Güncel tapu kaydı.
5.Kat Mülkiyeti olmayan tapular için.
-Emlak Beyannamesi
-Son üç aya ait elektrik su doğalgaz faturası

Kiracılar İçin;
-Kira kontratı veya elektrik, su, doğalgaz, telefon faturası.
-Son bir yıldır riskli yapıda oturduğunu ispatlatacak adrese dayalı en az bir yıl geriye dönük yerleşim yeri kaydı örneği (nüfus müd.)

-Riskli yapıyı tahliye ettiğine dair yeni yerleşim yeri kaydı. İşyerleri İçin;
1. Başvuru Dilekçesi
2. Kimlik Fotokopisi
3. Riskli Yapı Tespit Formu
4. Tapu, güncel tapu kaydı
5. Güncel Vergi Levhası

30 Gün
8 Bilgi Edinme Ve Dilekçe Hakkı Kapsamında Yapılan Başvuruların Cevaplandırılması İşleri Başvuru sahibinin adı ve soyadı, imzası, oturma yeri veya iş adresi; başvuru sahibi tüzel kişi ise tüzel kişinin unvanı ve adresi ile yetkili kişinin imzasının bulunduğu dilekçe 15 İş Günü
9 Nakil İşlemleri 1- Dilekçe
2- Tamamlayıcı Belgeler
2 İş Günü
10 İcra İşlemleri 1. İcra Müdürlüğü yazısı 7 İş Günü
11 Tahakkuk İşlemleri - 30 İş Günü
12 Atık Yağ Taşıma Lisansı (Firma için) 1. Başvuru dilekçesi ve lisans müracaat dosyası,
2. Firmanın adı, adresi, telefon numarası, vergi numarası,
3. Firma sahibinin / sahiplerinin adı, adresi, telefon numarası,
4. Atık yağ taşımaya uygun donanıma haiz nakliye aracı say sı,
5. Lisans alacak araçların plakaları,
6. Yetkilendirilmiş kurum/kuruluşlardan alınan tehlikeli madde taşıyan araç sürücüleri için verilen sürücü eğitim sertifikası,
7. Taşınacak atık yağların, "Tehlikeli Maddelerin Karayolu ile Taşınması Hakkında Yönetmelik"e göre tehlikeli grup numarası,
8. Tehlikeli Atık Mali Sorumluluk Sigortası Poliçesi ve Sözleşmesi.
9. Yenileme ise eski belgenin orjinali,
10. Taşıma lisansı bedeline ait dekont (başvuru uygun bulunursa)
15 iş günü
13 Müdürlüğümüze Naklen Atama İşleri 1-Başvuru dilekçesi
2-Kurum muvafakati.
15 İş gün
14 Öğrenci Staj Başvuruları 1- Dilekçe 2- Staj talep yazısı (Okuldan) 2 İş Günü
15 Ara Hakedişlerin Ödenmesi 1. Talep dilekçesi 30 İş Günü
16 Geçici Kabulden Sonra Kesin Hakedişlerin Ödenmesi 1.Başvuru veya resen 180 İş Günü
17 Taahhüt, Hizmetleri İle İlgili, İş Deneyim Belgelerinin Verilmesi 1- Dilekçe
2- Sözleşme
3- Hakediş raporu
4- Geçici kabul tutanağı
5- Yapı ruhsatı
6- Yapı kullanma izin belgesi
15 iş Günü
18 Teminat İadesi 1- Kesin Hesap Fişi
2- Ödemeler icmali
3- Geçici ve Kesin Kabul Tutanakları
4- SGK İlişiksiz Belgesi
5- Vergi borcu olmadığına dair belge
20 İş Günü
19 6 Baraj Yapımından Dolayı Taşınmazları Kamulaştırılanların Devlet Tarafından İskân Edilmeleri Taşınmazları Kamulaştırılanların Devlet Tarafından İskân Edilmeleri
1- Mülkiyeti tevsik eden belge
2- TC Kimlik No
3- İlanda belirtilen belgeler
2 Yıl
20 Sit Alanı Dolayısıyla Taşınmazları Kamulaştırılanların İskânı 1- Mülkiyeti tevsik eden belge
2- TC Kimlik No
3- İlanda belirtilen belgeler
2 Yıl
21 Maden Rezervi Dolayısıyla Taşınmazları Kamulaştırılanların İskânı 1- Mülkiyeti tevsik eden belge
2- TC Kimlik No.
3- İlanda belirtilen belgeler
2 Yıl
22 Orman İçi Köylerin Kamulaştırılması Nedeniyle İskân 1- Mülkiyeti tevsik eden belge
2- TC Kimlik No.
3- İlanda belirtilen belgeler
2 Yıl
23 Geçici Ve Kesin Kabuller 1- Dilekçe
2- Resmi Yazı
30 İş Günü
24 Özel Öğrenci Yurtları Ve Özel Öğretim Kurumları Kurum Açma, Kontenjan Değişikliği, Tadilat Ve Nakil İşlemleri 1- Yapı Kullanma İzin Belgesi (Aslı gibidir onaylı)
2- Başlıklı, tüm binayı gösterir kesit eklenmiş Röleve Projesi (4 adet)
3- Kat Yerleşim Planı (4 adet )
4- İtfaiye Raporu
5- Yapı Ruhsatı ekindeki onaylı Mimari ve Betonarme projeleri
6- Bina Eğitim yapısına dönüştürülüyorsa; 2007 Deprem Yönetmeliğine göre Performans Analiz Hesap çıktılarıyla birlikte düzenlenmiş teknik rapor
7- 28 günlük beton dayanım raporları (her kat için ayrı ayrı olacak şekilde)
8- Fenni Mesul Evrakları
9- Diploma fotokopisi
10- İmza sirküsü
11- Büro tescil belgesi
10 İş Günü
25 Kontör Yükleme İşlemi T.C. Halk Bankası Ankara Demirtepe Şubesi Yapı İşleri Genel Müdürlüğü Merkez Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü 389-05000003 nolu hesaba yatırılmış Kontör Yükleme bedeline ait makbuzun aslı 2 İş Günü
26 Denetçi İşe Başlama İşlemi 1- Denetçi Taahhütnamesi
2- Denetçi Belgesi fotokopisi
3- İmza Beyanı (Noter tasdikli)
4- T.C. Kimlik numarası
5- Sabıka kaydı olmadığına dair beyan
6- Sözleşme (Yönetmelik 16/2) (Çalışma saatleri, ücret, görev ve sorumlulukları içeren sözleşme)
3 İş Günü
27 Kontrol Elemanı İşe Başlama İşlemi 1. Kontrol Elemanı Taahhütnamesi
2- İmza Beyanı
3- T.C. Kimlik numarası
4- İlgili Meslek Odası Kayıt Belgesi (Bu belgenin son altı aya ait olması gerekmektedir.)
5- Sabıka kaydı olmadığına dair beyan
6- İbraz edilen aslının idare tarafından tasdikli diploma sureti
7- Sözleşme (Yönetmelik 16/2) (Çalışma saatleri, ücret, görev ve sorumlulukları içeren sözleşme)
3 İş Günü
28 Denetçi İstifa İşlemi 1. Noterce düzenlenmiş istifaname (Dağıtım: Yapı Denetim Kuruluşu, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü) 3 İş Günü
29 Kontrol Eleman İstifa İşlemi Noterce düzenlenmiş istifaname (Dağıtım: Yapı Denetim Kuruluşu, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü) 3 İş Günü
30 Yibf Fesih İşlemi Noter Onaylı Fesihname (Dağıtım: Karşı taraf, İlgili İdaresi, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne verilecektir) 3 İş Günü
31 Yapı Denetim Kuruluşu Büro Ve Şantiye Denetimi İşlemleri İlimiz dahilindeki yapı denetim kuruluşlarının büro denetimleri (denetim föylerine göre) yılda en az 2, şantiye denetimleri ise yılda en az 6 defa yapılmaktadır. 1 İş Günü
32 Ydk İzin Belgesi İşlemi 1. Dilekçe
2- Ticaret veya Sanayi Odası kayıt belgesi*
3- Yapı Denetim Kuruluşunun amacı: "Şirketin amacı; can ve mal güvenliğini teminen, imar planına, fen, sanat ve sağlık kurallarına, standartlara uygun kaliteli yapı yapılması için proje ve yapı denetimi yapmaktır. Şirket bu amacını gerçekleştirirken yapı denetim ve ilgili yasaların amir hükümlerine aynen uyar. "olduğunu ve kuruluşunun ödenmiş sermayesinin nama yazılı hisselerinin tamamının başvuru esnasında bildirilen kurucu ortaklara ait olduğunu gösteren Ticaret Sicil Gazetesi
4- Firma yetkililerinin imza sirküsü, diğer ortaklarının imza beyanı
5- Firma kurucularının her biri için ayrı ayrı olmak üzere o İbraz edilen aslının idare tarafından tasdikli diploma sureti o Ek-13'deki form 11'e uygun taahhütnameleri o T.C. Kimlik numarası o Sabıka kaydı olmadığına dair beyan o İlgili Meslek Odası kayıt belgesi*
6- (Bakanlığımızdan denetçi belgesi almış kurucuların Ek-13'deki form 11'e uygun taahhütnameler ve ikametgâh senedi dışındaki belgeleri vermesine gerek yoktur)
7- Başvuru esnasında firma bünyesinde görevli olduğu belirtilen Denetçi mimar/mühendislere ait belgeler Kuruluşta asgari istihdam edilmesi gereken;
1)Bir proje ve uygulama denetçisi mimarın
2)Bir proje ve uygulama denetçisi inşaat mühendisinin
3)Bir uygulama denetçisi inşaat mühendisinin
4)Bir proje ve uygulama denetçisi makine mühendisinin
5)Bir proje ve uygulama denetçisi elektrik mühendisinin her biri için ayrı ayrı; • Denetçi Belgesinin fotokopisi • Örnek-4'e uygun taahhütnamesi (damga pulu taahhütnamenin verildiği yılın değerlerine göre) • Noter tasdikli imza beyanı • T.C. Kimlik numarası Not: Yapı Denetim Kuruluşu İzin Belgesi almak için yapmış olduğunuz başvuru işlemlerini tamamladıktan sonra aşağıda bildirilen ve başvurunuz esnasında bildirdiğiniz bilgilerin doğruluğunu gösteren ayrı ayrı şeffaf dosyalara yerleştirilip, mavi GENİŞ bir klasör içerisinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığının Genel Evrak Bölümüne başvurunuz ' * Bu belgelerin son altı aya ait olması gerekmektedir.
3 İş Günü
33 Yapı Denetim İzin Belgesi Vize İşlemi 1- Yapı Denetim İzin Belgesi (Aslı)
2- Ticaret Sicil Memurluğundan alınan son ortaklar listesi (Aslı)
3- Yapı Denetim İzin Belgesi belgelendirme ücret dekontu (Halk Bankası Bakanlık kurumsal hesabı 101 nolu ücret kodu)
4- Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından düzenlenen Büro Donanım/Büro Şantiye Denetim Raporu (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından düzenlenen Büro Donanım/Büro- Şantiye Denetim Raporları Bakanlığımıza (Yapı İşleri Genel Müdürlüğü evrak giriş yapılarak gelmesi gereklidir.)
3 İş Gün
34 Kuruluşun Adres Değişikliği 1. Ticaret Sicil Gazetesi adres değişikliği yapılan (Aslı veya onaylı sureti)
2- Yapı Denetim İzin Belgesi (Aslı)
3- Ticaret Sicil Memurluğundan alınan son ortaklar listesi (Aslı)
4- Yapı Denetim İzin Belgesi belgelendirme ücret dekontu (Halk Bankası Bakanlık kurumsal hesabı 101 nolu ücret kodu)
5- Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından düzenlenen Büro Donanım/Büro Şantiye Denetim Raporu (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından düzenlenen Büro Donanım/Büro-Şantiye Denetim Raporları Bakanlığımıza (Yapı İşleri Genel Müdürlüğü evrak giriş yapılarak gelmesi gereklidir.)
6- Vergi Levhası (Adres değişikliği başka ilçeye yapılıyorsa)
5 İş Günü
35 Şirket Unvan Değişikliği 1- Ticaret Sicil Gazetesi unvan değişikliği yapılan (Aslı veya onaylı sureti)
2- Ticaret Odası Faaliyet Belgesi (Aslı)
3- Yapı Denetim İzin Belgesi (Aslı)
4- Ticaret Sicil Memurluğundan alınan son ortaklar listesi (Aslı)
5- Kurucu, Denetçi, Kontrol Elemanı, Yardımcı Kontrol Elemanlarının Yeni unvana göre düzenlenmiş Taahhütnameleri
6- Şirket İmza Sirküsü (Aslı)
7- Yapı Denetim İzin Belgesi belgelendirme ücret dekontu (Halk Bankası Bakanlık kurumsal hesabı 101 nolu ücret kodu)
8- Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından düzenlenen Büro Donanım/Büro Şantiye Denetim Raporu (Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından düzenlenen Büro Donanım/Büro-Şantiye Denetim Raporları Bakanlığımıza (Yapı İşleri Genel Müdürlüğü evrak giriş yapılarak gelmesi gereklidir.)
5 İş Günü
36 Kurucu Ortak Değişikliği 1- Ticaret Sicil Gazetesi, hisse değişikliği yapılan (Aslı veya onaylı sureti) ya da Ticaret Sicil Memurluğundan alınan son ortaklar listesi (Aslı)
2- Kurucu Kontrol Elemanı, Mimar, Mühendis ise; o Kurucu Taahhütnamesi o İbraz edilen aslı idare tarafından tasdikli diploma sureti o İlgili Meslek Odası Kayıt Belgesi (Aslı), ** o Adli Sicil Beyanı *** o T.C. Kimlik numarasını gösterir belge o İmza Beyanı noterden (Aslı)
3- Yeni kurucu Denetçi ise; o Kurucu Taahhütnamesi o Denetçi Belgesi Fotokopisi o T.C. Kimlik numarası o İmza Beyanı noterden (Aslı) o Adli Sicil Beyanı ***
4- Hisse değişikliği ile Şirket Müdürü değişikliği olmuş ise Şirket İmza Sirküsü (Aslı) * Çevre ve Şehircilik İl Müdürlükleri tarafından düzenlenen Büro Donanım / Büro-Şantiye Denetim Raporları Bakanlığımıza (Yapı İşleri Genel Müdürlüğü evrak giriş yapılarak gelmesi gereklidir. ** İlgili Meslek Odası Kayıt Belgeleri son 3 ay içerisinde düzenlenmiş olması gerekmektedir. *** Beyan yerine Savcılıktan alınan Adli Sicil Kaydı sunulması halinde, kaydı son 3 ay içerisinde düzenlenmiş ve Resmi Kurum konu başlıklı olarak sorgulanmış olması gerekmektedir.
5 İş Günü
37 Resen Yapı Malzemeleri Denetleme İşlemleri (Bakanlık Yıllık Programı) Bakanlığımız tarafından yıllık programa alınan ürün, piyasa gözetim ve denetimi kapsamında düzenlenmiş alanda ise CE işareti kontrolü, Düzenlenmemiş alanda ise 01.07.2010 tarihinde yürürlüğe giren ve alınması zorunlu olan G işaretlemesi kontrolü yapılır. G uygunluk işaretlemesi almış ise tutanakta ''uygunluk teyidi'' işaretlenerek tutanak tutulur. G işaretlemesi almamış ise tutanakta ''aykırılık'' işaretlenerek tutanak tutulur. Tutulan tutanaklardan bir nüshası ilgili firmaya verilir. Teknik dosya ve G işaretlemesi eksikliklerin giderilmesi için (en fazla 3 ay) süre verilir. Belirtilen süre içerisinde bir onaylanmış kuruluşa müracaatı var, fakat tamamlanmamış ise tutanak tutularak ek bir ay daha süre verilir. Eksikliklerini tamamlamazsa yeniden bir tutanak düzenlenir ve tutanakta ''aykırılık'' belirtilir. Düzenlenmiş alanda ise CE işaretlemesine bakılır. CE işaretlemesi almayan firmaya tutanak düzenlenerek en fazla (deneylerin uzun sürmesinden dolayı) 6 ay süre verilir. G veya CE işaretlemesi almayan firmaya 4703 sayılı Kanunun ilgili maddesine göre işlem yapılır. G işaretlemesi için 90 İş Günü CE işaretlemesi için 90 İş Günü
38 Hazır Beton Denetimleri İlimiz dâhilinde faaliyet gösteren beton santrallerinden TS EN 12350-1, TS - EN 2061 ve TS 500 standartlarına uygun olarak numune alınır. Numune alımında her mikserde 12350-2 standardına göre slump ölçümü yapılır. Hazırlanan tutanağın bir nüshası ilgili firmaya, bir nüshası beton dökülen inşaat sahibine verilir. Tutanak aynı gün içinde Çevre ve Şehircilik Bakanlığı sitesinde, Yapı Malzemeleri Denetim Sistemine kaydı yapılır. Alınan küp numuneler 24 saat numunenin alındığı şantiyede bekletilir. 24 saat sonunda İl Müdürlüğünün laboratuvarına getirilip kırılmak üzere kür havuzunda 7 ve 28 gün bekletilir. 12390-3 standardına göre beton basınç dayanım raporları düzenlenir. Kırım sonuçları aynı gün içinde Yapı malzemesi denetim sistemine geçilir. Ayrıca üç aylık periyotlar dahilinde Yapı Malzemeleri Daire Başkanlığına gönderilir. Uygun çıkmayan numunelerde deney dâhil tüm masraflar üretici tarafından karşılanarak uyarı yazısı yazılır. 3. uyarıdan sonra 4703 sayılı kanun çerçevesinde cezai işlem uygulanır. 30 İş Günü
39 Şikâyet Üzerine Yapı Malzemeleri Denetimi Şikâyetler www.csb.gov.tr adresinde bulunan yapı malzemeleri web sayfasındaki şikâyetler bölümüne veya İl Müdürlüğümüze dilekçe yolu ile yapılabilir. Yapılan denetim esnasında ürünün ürün güvenliği açısından ciddi risk ve tehlike oluşturacağı yönünde şüpheli özellikler göstermesi halinde numune alınarak analiz yapılmasına karar verilir. Numune alırken piyasa gözetim ve denetim tutanağı doldurulur ve bir nüshası firmaya verilir. Ürünün ilgili standardında belirtilen deney çeşidine göre örnekleme yöntemi ile yeteri miktarda örnek alınır aynı miktarda örnek şahit numune olarak bırakılır. Alınan numuneler ambalajlanarak Bakanlığımızın çıpa mührü ile mühürlenip Ankara Merkez Laboratuvara gönderilir. Ürünün ilgili mevzuata uygun olmaması halinde tutulan tutanak ve raporları esas alınıp, 4703 sayılı kanun çerçevesinde cezai işlem ve hukuki işlem gerçekleşir. 30 İş Günü
40 Taze Beton Numunesi Alınması Ve Raporunun Verilmesi 1- Başvuru Dilekçesi
2- Numune Alma Tutanağı
3- Döner Sermaye Ödendi Belgesi
30 İş Günü
41 Karot Numunesi Alınması Ve Raporunun Verilmesi 1- Başvuru Dilekçesi
2- Numune Alma Tutanağı
3- Döner Sermaye Ödendi Belgesi (12 adet karot için)
5 İş Günü
42 Demir Donatı Çekme Dayanımı Raporunun Verilmesi 1- Başvuru Dilekçesi
2- Numune Alma Tutanağı
3- Döner Sermaye Ödendi Belgesi
4- Dilekçe
3 İş Günü
43 Kıyı Kenar Çizgisi Tespitleri 3621/3830 sayılı Kıyı Kanunu ve Yönetmeliğinde belirtilen özelliklerde onaylı 1/1000 ölçekli hâlihazır harita diyazo paftası ve CD'si ile birlikte müracaat edilir. 30 İş Günü
44 İskeleler İçin Ön İzin Talebi 1- Onaylı kıyı kenar çizgisini içeren 1/1000 ölçekli hâlihazır harita paftası üzerine iskelenin koordinatlı olarak işlenmesi ve koordine özet çizelgesinin de pafta üzerine atılması
2- İskelenin köşe noktalarının mahalli sistemde ve memleket sisteminde koordine özet çizelgesi
3- İskelenin alan hesabı
4- Vaziyet planı
3 İş Günü
45 Kıyıda Yapılacak Sabit Yapılar 1- Ön izin belgesi
2- 1/1000 ölçekli uygulama imar planı dosyası, iskelenin alan hesabı
3- 1/25.000 ölçekli harita üzerinde gösterilmesi
4- İmar planına esas jeolojik etüt raporu
3 İş Günü
46 Ahşap İskele İzin Talebi 1- Onaylı kıyı kenar çizgisini içeren 1/1000 ölçekli hâlihazır harita paftası üzerine iskelenin koordinatlı olarak işlenmesi
2- Koordine özet çizelgesi, koordine özet çizelgesinin 1/1000 ölçekli harita üzerine de atılması
3- İskelenin alan hesabı
4- Vaziyet planı 5-ÇED belgesi veya gerekli değildir belgesi 6-1/25.000 ölçekli harita üzerinde gösterilmesi
15 iş günü
47 Tersimat İşlemleri 1- Onaylı ITRF-96 veya ED-50 sistemine göre açılımı yapılmış 1/1000 ölçekli hâlihazır harita diyazo paftası üzerine tersim edilecek olan onaylı kıyı kenar çizgisinin ilgilisince aktarılması.
2- Onaylı mahalli sistemdeki paftaların ozalit suretleri ile birlikte müracaatı gerekir.
3- Bu paftaların CD ortamında sayısal olarak verilmesi gerekmektedir
3 İş Günü
48 5543 Sayılı Yasaya Göre Verilen Parsellerin Takyit Süreleri İle Parsel Sahiplerinin Kimlik Bilgilerinin Tespiti 1- Tapu Sicil Müdürlüğü yazısı
2- Nüfus cüzdanı
30 İş Günü
49 Şikâyet /İnceleme 1- Dilekçe 15 İş Günü
50 Zemin Etüdü Rapor Onayları (Yatırım Programında Olan İşlerde) 1-Dilekçe
2- Bakanlığımız Yapı İşleri Genel Müdürlüğünün 18.08.2005 tarih ve 847 sayılı yazı ekindeki formata uygun hazırlanan zemin etüt raporu (Arazi çalışmaları Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü teknik elemanları kontrolünde yapılır)
20 İş Günü
51 Belediye İmar Uygulamalarına İlişkin Şikâyetler 1- Dilekçe
2- Şikâyete esas konu ile ilgili Belediyeden bilgi ve belge istenmesi
3- Belediyeden gelen bilgi ve belgelerin mahallinde incelenmesi
4- Değerlendirme sonucunda ilgili İdare ve şikayetçiye rapor haline getirilen görüşler yazı ile bildirilir
10 İş Günü
52 Kurumların Komisyona Üye Talebi Başvuru talebi ve ekleri 3 İş Günü
53 1163 Sayılı Kooperatifler Kanununa Göre Kurul Toplantısı Müracaatları 1-Dilekçe
2-Çağrı kararı örneği
3-Çağrı yetki belgesi fotokopisi
4-Vezne alındısı (Muhasebe)
5-Toplantıya çağırma ile ilgili belgeler (Gazete veya imza karşılığı)
15 iş günü
54 Yapı Kooperatifleri Hakkında Şikâyetlerin Değerlendirilmesi 1- Dilekçe
2- Şikâyetle ilgili evrak ve dokümanlar
30 İş Günü
55 İmara Esas Jeolojik-Jeoteknik Etüt Ve Mikro Bölgeleme Etüt Raporları 1- Dilekçe
2- Arazi çalışmaları
3- Hazırlanan raporun incelenerek onaylanması
120 İş Günü
56 Devletin Hüküm Ve Tasarrufu Altındaki Yerlerin Tescil-Tahsis Ve Satışına Esas Durumlarının 3621/5830 Sayılı Kıyı Kanunu Ve Çevre Düzeni Planı Kapsamında İncelenmesi 1- Dilekçe 2- Arazi çalışmaları 3- Hazırlanan raporun incelenerek onaylanması 3 İş Günü

Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.

İlk Müracaat Yeri :

İkinci Müracaat Yeri :

İsim :

Osman ARISAL

İsim :

Ferhat KURTOĞLU

Unvan :

Çevre ve Şehircilik İl Müdür V.

Unvan :

Vali Yardımcısı

Adres :

Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü

Adres :

Kahramanmaraş Valiliği

Tel :

0 344 225 17 19

Tel :

0 344 223 76 10

Faks :

0 344 214 28 93

Faks :

0 344 223 76 11

E-Posta :

osman.arisal@csb.gov.tr

E-Posta :

 

Copyright © 2021 •  K.Maraş Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü | Üst